فواید و عوارض جراحی اسلیو معده، زیر نظر بهترین متخصص
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

از جمله مهمترین مزایا و فواید عمل جراحی لاغری با اسلیو معده، عبارتند از: 

  1. کاهش وزن در طی 18 ماه پس از جراحی اسلیو معده 

  2. حفظ روده در مسیر گوارشی 

  3. بروز بی اشتهایی در بیشتر بیماران و کاهش احساس گرسنگی بعد از عمل جراحی 

  4. کوتاه بودن زمان جراحی که بیشتر از یک ساعت به طول نمی انجامد 

  5. عدم نیاز به جاگذاری جسم های خارجی در بدن 

  6. مدت اقامت بیمار در بیمارستان، یک تا دو شب 

  7. انجام عمل به روش لاپاروسکوپی که برای بیمار دردناک نیست 

  8. بروز بی اشتهایی بعد از عمل اسلیو معده، که لاغری را عذاب آور نمی کند. 

  9. و ...

تمامی این موارد از جمله فواید و عوارض جراحی اسلیو معده به شمار می روند. البته برخی عوارض خاص بعد از عمل نیز بروز می نماید که به مهمترین آنها اشاره خواهیم نمود. 

 

مهمترین عوارض جراحی اسلیو معده 

جراحی اسلیو معده اگر توسط دکتر علی امیر احمدی متخصص جراحی اسلیو معده انجام شود، بدون شک هیچ عوارضی در بر نخواهد داشت. اما اگر این جراحی توسط فرد بی تجربه ای انجام شود، می تواند عوارض بسیاری به دنبال داشته باشد. از جمله مهمترین فواید و عوارض جراحی اسلیو معده می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

نشت در خط منگنه 

این مورد از جمله عوارضی است که به علت انجام نادرست عمل جراحی و یا استفاده از مواد نامرغوب در حین جراحی، ممکن است ایجاد شود. معمولا معده جدید بعد از عمل به وسیله دو منگنه فلزی، دوخته می شود. در صورتی که این عمل به درستی انجام نشود یا از منگنه های نامناسبی برای کاهش هزینه اسلیو معده استفاده شود، ممکن است خط منگنه دچار نشتی شده و عفونت، آبسه و التهاب صفاق در بیمار را به همراه داشته باشد. 

در این حالت باید میزان موفقیت و فواید و عوارض جراحی اسلیو معده را به مهارت جراح وابسته بدانیم. زیرا تنها یک متخصص ماهر می تواند از بروز چنین عارضه ای در بیمار پیشگیری نماید. 

 

کمبود مواد معدنی و ویتامین ها 

از دیگر فواید و عوارض جراحی اسلیو معده می توانیم به عدم کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن بیمار اشاره نماییم. اصولا پس از جراحی معده ما هیچ تغییری در روده فرد مشاهده نخواهیم کرد. پس برخلاف جراحی بای پس معده، در جراحی اسلیو معده بیمار با هیچ نوع کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن مواجه نخواهد شد. 

اما در برخی موارد نادر ممکن است بیمار دچار کمبود ویتامین پس از جراحی اسلیو معده شود. که برای پیشگیری از این دسته عوارض جراحی لاغری، پزشک برای بیمار در فواصل معینی آزمایش خون توصیه می کند. تا در صورت بروز چنین مشکلی، قادر به پیشگیر و درمان ان باشد. 

 

خونریزی در خط منگنه 

در کمتر از یک درصد از افرادی که اقدام به جراحی اسلیو معده می نمایند، خونریزی در خط منگنه رخ می دهد. البته این نوع از عوارض اسلیو معده زمانی در بیمار بروز می کند، که پزشک جراح ایشان از تخصص بالایی برخوردار نباشد. 

 

چگونه می توانیم از فواید و عوارض جراحی اسلیو معده پیشگیری نماییم؟

بدون شک فواید این جراحی نیاز به پیشگیری ندارند. اما برخی از عوارض خاص هستند، که اگر اقدام به پیشگیری از آنها ننماییم، ممکن است مشکلاتی را برای بیمار به بار آورد. از این رو ما برای شما چند روش پیشگیری از بروز عوارض بعد از عمل اسلیو معده را بیان خواهیم کرد. 

اولین مسئله رعایت نکات خاص در استفاده از رژیم غذایی مناسب است. بهتر است بعد از عمل اسلیو معده بیشتر از مایعات رقیق استفاده کنید. به مدت 48 ساعت بعد از عمل دوش نگیرید و تا 4 هفته از رفتن به استخر، حمام و جکوزی بپرهیزید. تا جای بخیه های شما دچار عفونت نشوند. 

در انتها لازم است به مدت کوتاهی از انجام فعالیت های فیزیکی بپرهیزید، تا زمانی که بهبود یافتید با قدرت بیشتری به تمرین بپردازید. 





:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , لاغری , چاقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
shahzAD در تاریخ : 1399/6/7/5 - - گفته است :
عالی ممنون از مطالب خوبتون

/weblog/file/img/m.jpg
مهتاب سروری در تاریخ : 1399/6/7/5 - - گفته است :
این که اشتها ندارن و فثقط مایعات میخورن ضعیف میشن که


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: